fbpx
Paweł Tkaczykbudowanie marki, grywalizacja, storytelling
Paweł Tkaczyk

Storytelling

Co to jest storytelling?

Tłumacząc bezpośrednio: storytelling to „opowiadanie historii”. Bo musisz wiedzieć, że istnieje różnica między „mówieniem” (czyli po prostu używaniem języka) a „opowiadaniem”. Storytelling ma własne techniki, metody i mistrzów.

Storytelling: jak zacząć?

Naukę storytellingu możesz zacząć od kilku artykułów:

Storytelling: jak się nauczyć?

Zacznij od grupy „Fabula Rasa” na Facebooku!

Paweł Tkaczyk „Narratologia”

Najnowsze artykuły o storytellingu

  • Jak wykorzystać storytelling w HR?
    Jeśli chcesz wykorzystać storytelling w HR, nie idź w sztampę pokazując, jacy fajni ludzie u Ciebie pracują. Mam dla Ciebie kilka innych, inspirujących przykładów.
  • Dlaczego młodzi mężczyźni głosują na radykalną prawicę?
    Odpowiedź leży… w ogłoszeniach matrymonialnych W sondażu deklarowanego poparcia zrealizowanym przez Kantar skrajnie prawicowa Konfederacja ma poparcie na poziomie 8% (exit polls dają im 6%). Ich głównym elektoratem są mężczyźni w wieku 18-30 – w tej grupie głosowanie na Konfederację deklaruje niemal 30% ankietowanych. Drugim najpopularniejszym ugrupowaniem wśród młodych mężczyzn jest Prawo i Sprawiedliwość (nadal […]
  • Techniki storytellingu: kształty opowieści
    Kurt Vonnegut opracował siedem podstawowych „kształtów opowieści”. Jeśli ich użyjesz, Twoja widownia nie będzie się mogła oderwać od Twojej historii.
  • Techniki storytellingu: przemiana bohatera
    Dzisiejszy tekst pochodzi z książki „Narratologia”. Przemiana bohatera to jeden z najważniejszych elementów budowania dobrych opowieści. Podrzucam Ci zatem trochę inspiracji. Miłej lektury 😉
  • Trendy w storytellingu
    Jakie trendy w storytellingu przyniesie ten rok? Krótkie formaty wideo, storytelling z danymi, treść wygenerowana przez użytkowników w rękach speców od opowieści i kilka innych. Przeczytaj o nich.
  • Chcesz pisać lepsze teksty? Poznaj trzy etapy pisania
    Jeśli piszesz często, zdarzają Ci się blokady pisarskie. Wina często leży po stronie narzędzi, których używasz. Nie wspierają trzech etapów procesu twórczego.
Paweł Tkaczyk